9.04.2010

Übersetzung Drei: Der wunderliche Spielmann

Die Märchen von die Brüder Grimm haben eine Moral. Ich kenne, weil ein deutsche Mann mich gesagt hat. Sei gut! Wasch dich! Iss dein Gemüse! Der wunderliche Spielmann aber ist so seltsam und traurig und ich weiss nicht, was die Moral ist. Ich sehe Orpheus, der heiß viele Tieren zu ihr mit deiner schöner Musik. Ich sehe auch Adam, der will eine treue Geselle finden. Ich sehe sogar, die Menschen und die Tieren zusammen ziehen mit der Macht von Musik.

Aber nein. Es gibt nur Folter, Rache, Äxte, und Furcht.
Picture
Lieb dein Haustier! Das ist die Moral.

*  *  *  *  *

The Brothers Grimm Tales have a moral. I know because a German man told me. Be good! Bathe yourself! Eat your vegetables! But “The wonderful musician” is so strange and sad and I don’t know what the Moral is. I see Orpheus who calls animals to him by his beautiful music. I see Adam who wants to find a true companion. I even see humans and animals drawn together by the power of music.

But no. All we get is torture, revenge, axes, and fear.
Picture
Love your pet! That’s the moral.

No comments:

Post a Comment

MATTHEW ROY. All rights reserved. BLOG DESIGN BY labinastudio.